skip to main content
E-commerce

Panika v městečku se neopakuje. Čuprův Rohlík navýšil kapacity, dodavatelé jsou připraveni

2 minuty čtení

Pokud šlo někde velmi barvitě pozorovat bezprecedentnost první vlny pandemie, byly to online supermarkety. Konkrétně Rohlik.cz Tomáše Čupra hlásil ještě před konce února vyprodaný sklad, zkraje března mu pod náporem spadl web a další dny byly lemovány tím, že zákazníci museli kvůli masivnímu zájmu čekat na volný slot i několik dní.

V největším náporu Rohlík expedoval 25 000 objednávek denně, což představovalo denní obrat okolo 50 milionů korun. Dnes je, navzdory restriktivním opatřením, která ovšem nezakazují provoz kamenných obchodů, situace poněkud méně dramatická.

„Poptávka je zhruba 15 až 20 procent nad minulým týdnem. Čekáme, že to není konečný stav, a předpokládáme, že větší nárůst přijde v následujících dnech, kdy se projeví, že lidé jsou doma s dětmi,“ hlásí šéf českého Rohlíku Petr Pavlík. Ten do firmy letos v září přestoupil z vedení řetězce Albert, aby se Tomáš Čupr mohl plně věnovat strategickým záležitostem, zejména výpadům na západní trhy.

Reklama

Pavlík dále říká, že se firma mohla díky březnové zkušenosti v mnoha ohledech nachystat, a tak nafoukla kapacity a krátkodobě omezila počet položek na jednu objednávku v Praze na 45 a Brně na 40. Podle něj jde o kosmetickou věc, která se může dotknout jednotek procent zákazníků, ale o to více jich dokáže obsloužit.

Rohlík prý v současné době netrpí ani nedostatkem řidičů, ani pracovníků na skladě, jehož kapacita se také zvětšila. Příští týden má firma navíc v plánu otevřít nové distribuční centrum v Horních Počernicích. „To by nám mělo kapacitu zvednout skokově,“ upozorňuje Pavlík.

Žádné velké drama to není.

Nikterak zvláštní předzásobování se též nekoná, Pavlík a spol. si po ověření situace zboží rezervovali přímo u svých dodavatelů. „Žádné velké drama to opravdu není. V pátek čekáme další dvouciferný nárůst, ale jsme připraveni. Vidíme, že zákazníci už tu situaci znají a panika tedy nehraje takovou roli,“ uzavírá Pavlík.

Že se jarní scénář opakovat nebude, potvrzuje i šéf konkurenčního Košíku Tomáš Jeřábek. „Podzimní a jarní situace se nedá srovnávat. Zatímco na jaře nás zájem zákazníků zasáhl nepřipravené, dnes jsme výrazně klidnější,“ říká Jeřábek, jakkoliv dodává, že v některých lokalitách mohou vypadnout závozové termíny na den objednání.

Reklama

Online supermarket ze stáje investiční skupiny Rockaway též reorganizoval sklady a posílil zásobování. Nárůst zákazníků se prý vytrvale zvyšuje už od září.

Jeřábek tvrdí, že Košík očekává zvýšený zájem i o čerstvě zachlazená hotová jídla, na něž prý nejvíce spoléhají senioři a rodiny s dětmi, kterým služba částečně nahrazuje zavřené školní jídelny. Na výrobě se podílí třeba síť restaurací Kolkovna.

S metodou dovozu šokově zachlazených jídel přišel Tomáš Čupr už na konci března, kdy spustil službu Rohlík Bistro. Dnes v ní najdeme například jídla z Karpíškovy Kantýny, asijské Sii nebo z Babiččiny zahrady.

Reklama
Reklama