Do pěti let si ho občas pletli s dívkou a trávil hodně času s matkou. Dnes je mezinárodními cenami ověnčeným ilustrátorem a režisérem, který svou dětskou zkušenost zúročil v tvorbě.

Nejnovější projekt Filipa Pošivače se jmenuje Tonda, Slávka a kouzelné světlo a filmové kritiky ho označují za jeden z nejlepších českých filmů roku. Pošivačův um přirovnávají k loutkám geniálního Jiřího Trnky.

„Například v postavě baletky jsem na něj přímo odkazoval, její loutka byla inspirovaná postavou královny víl Titanie z filmu Sen noci svatojánské,“ přitakává tvůrce.

Film Tonda, Slávka a kouzelné světlo vznikal osm let a stál sedmdesát milionů korun. Vznikl v česko-slovensko-maďarské kooprodukci a nyní je prodán do šedesáti různých zemí. „V Evropě je snad skoro všude, kromě skandinávských zemí, kde vzhledem k polární záři potřebují trochu barevnější záležitosti,“ směje se Pošivač.

Už nyní se snímek pyšní cenou z prestižního festivalu v Annecy, který je považovaný za největší v kategorii animovaných filmů. Předtím byl Filip Pošivač zapsán na čestnou listinu International Board on Book for Young People (IBBY), kde jeho jméno stojí vedle takových tvůrců a tvůrkyň, jako je Květa Pacovská, Petr Nikl či právě Jiří Trnka.

Proč Česko nemá vzhledem ke své tradici animovaného filmu studio, jako je například Pixar, a komu volají tvůrci, když chtějí poradit nějaké složité postupy? Dozvíte se v nejnovějším díle podcastu Forbes Life!