skip to main content
Český byznys

Pietro Filipi jde na dračku. O rozprodej kolekcí je milionový zájem, zní z Národní

Plné regály módy, mezi nimi korzující návštěvníci a také neúnavné prodavačky rovnající zboží na věšáky a do skříní, ze kterých na první pohled sálá radost z opětovné práce. Jako by značce, která je zde zobrazená nejen na stěnách všude kolem, ale i na visačkách každého kusu zboží, nehrozil krach a její budoucnost nevisela na vlásku.

„První týden jsme tu vůbec nestíhali,“ říká Lenka O’Neill, zakladatelka e-shopu s módou Tamsin.cz, přímo v útrobách druhého patra prodejny Pietro Filipi Collection na Národní třídě 31 v Praze.

Zde byl na konci července spuštěn výprodej skladových zásob české firmy, která se pod vedením Michala Mičky dostala na začátku roku do insolvence. 

„Národní třída dělávala v dobách starého Pietra tržby asi 150 tisíc korun denně. Absolutní rekord zde tehdy byla tržba milion korun za den. A my jsme hned první den udělali milion šest set tisíc,“ neskrývá své nadšení další osoba v showroomu, bývalý šéf Dáme jídlo a Zootu a po dobu deseti měsíců i provozní ředitel Pietra Filipi Lukáš Uhl.

Tato dvojice zde nesedí náhodou. Lenka O’Neill se s Lukášem Uhlem dali dohromady, aby pomohli s rozprodejem zásob zboží Pietro Filipi. A taky aby značce pomohli fungovat dál.

Reklama
Dvojice starající se o rozprodej skladových zásob Pietra Filipi Lenka O’Neill a Lukáš Uhl

„Před několika měsíci mě oslovila Česká spořitelna, která má asi padesátimilionovou pohledávku za Pietrem Filipi a zároveň i jeho zbožím, které drží ve svém zajištění. Přemýšleli, jakým způsobem zajistit pro tuto pohledávku výnos,“ vysvětluje Uhl genezi otevření prozatím dvou obchodů.

Kromě Národní třídy běží rozprodej i v obchodním centru Fashion Arena Prague Outlet a Uhl už přemýšlí o další lokaci. „Nyní jednáme o otevření třetího obchodu, který bude mimo Prahu,“ říká Uhl, ale konkrétnější být do samotného podpisu smlouvy nemůže. Dle informací Forbesu snahy o otevření míří do Brna.

„Výprodeje bychom měli dělat přibližně rok. Zboží je opravdu hodně, jeho pořizovací hodnota byla přes 100 milionů korun a retailová hodnota je samozřejmě mnohem vyšší,“ vypočítává Uhl, který se s Lenkou seznámil během svého působení na pozici krizového šéfa Zootu. 

I když se předtím na obchodní spolupráci nedomluvili, osud je o pár let později svedl zase k sobě a nyní jsou hlavní dvojicí, která se o prodej skladových zásob české módní značky stará.

„Lenka na rozdíl ode mě velmi hluboce rozumí módě, má pro ni cit. Je to pro mě strategický partner,“ říká Uhl a O’Neill zase kontruje, že její kolega je perfektní na finanční řízení firmy. Skvěle se tak vzájemně doplňují.

Nová byznysová dvojice láká až na sedmdesátiprocentní slevy, i když reálně se nejčastěji pohybují někde mezi třiceti a padesáti procenty. 

„Slevy zatím nejsou nijak extrémní, ale časem se samozřejmě budou zvyšovat,“ předesílá Uhl, který se netají tím, že během působení v manažerském křesle Pietra Filipi měl na rozdíl od svého šéfa Michala Mičky odlišný pohled na věci, které se mají ve firmě dělat, a které naopak opustit.

Reklama

„Dopadlo to tak, jak to dopadlo,“ konstatuje, když nám přináší čerstvou vodu jedna ze zaměstnankyň prodejny, sršící energií a dobrou náladou. Je jednou z mála bývalých zaměstnanců zkrachovalého Pietra Filipi, která se po složitých měsících nyní může věnovat opět svému oboru pod značkou, kterou dobře zná.

Předplatné Forbesu

„Bylo až neuvěřitelné sledovat holky při přípravách i následném prodeji. Přesně věděly, co mají každá dělat, nemuseli jsme je vůbec řídit,“ pochvaluje si Lenka O’Neill.

Rozprodej zboží ale nebude stačit na uspokojení všech pohledávek věřitelů. Firma Pietro Filipi jim v době krachu dlužila asi 513 milionů korun, v případě samotných obchodů činila výše pohledávek přibližně 182 milionů korun.

„Teď vymýšlíme strategii, co a jak dál,“ říká O’Neill, která má velké zkušenosti s módou z Velké Británie, kde dvanáct let žila. Osud zkrachovalé značky nyní závisí zejména na insolvenčním správci Lukáši Vlašaném a věřitelském výboru.

K prodeji nabízejí to nejcennější, co po Pietru Filipi zbylo – ochrannou známku na obchodní značku. Ta je v podstatě jediným hodnotným nezajištěným majetkem. Její nový vlastník by pak mohl v produkci Pietra Filipi pokračovat. Termín pro podání nabídek je 17. září.

Mezi zájemci je mnoho subjektů. Podobně jako tomu bylo u sesterské Kary a původního majitele Zdeňka Rintha, i o Pietro Filipi má zájem její původní zakladatel a vlastník Petr Hendrych.

Uspět by ale chtěla také slovenská Ozeta patřící tamnímu podnikateli Josefu Špirkovi, která má kousek za hranicemi továrnu, kde je vše připraveno na šití nových kolekcí. Zájem vyjádřil i oděvní e-shop Zoot, který Lukáš Uhl jako krizový manažer vedl.

Spolu s O’Neill jsou v předběžném kontaktu s Ozetou i Hendrychem, a pokud by se ochrannou známku někomu z nich podařilo získat, zřejmě by v prodejnách Pietro Filipi Collection mohli zboží české značky partnersky prodávat dál.

Pokud se ovšem výroba nových kolekcí z jakéhokoli důvodu znovu nerozběhne, za rok nebude mít dvojice z kolekcí Pietra co prodávat. I pro tento případ má ale plán.

„Známe plno značek v zahraničí, které v Česku nejsou a které by sem seděly. Řešíme, jestli je výhledově můžeme přinést, že bychom doplnili základní sortiment něčím, co je na trhu nové a stylově sedí k tomu, co Pietro Filipi dělá,“ přibližuje Lukáš Uhl.

Případné restartování výroby Pietra Filipi bude velmi nákladnou záležitostí, která má však podle obou „záchranářů“ smysl. A to zejména v dámské kolekci.

„Dámská móda je unikátní. Řekla bych, že v ní nemá značka v Česku konkurenci,“ domnívá se Lenka O’Neill a naznačuje tím, kam by se měla budoucnost Pietra Filipi ubírat.

Reklama
Reklama